در این شرایط، فرانسوی ها امیدوار بودند درخواست آنها برای معافیت از تحریم های آمریکا، مورد قبول واقع شده و بنابراین بتوانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند؛ با این حال طبق گفته وزیر دارایی فرانسه، دولت ترامپ با این درخواست مخالفت کرده است. ازآنجاکه هزینه های مادی و معنوی ماندن در ایران برای شرکت های خارجی (به دلیل بازگشت تحریم ها و سختگیری آمریکایی ها) بسیار بالا است، به نظر می رسد خودروسازان فرانسوی به ویژه پژوسیتروئن تا ۱۶ مرداد (آخرین مهلت در نظر گرفته شده برای خروج شرکت ها از ایران)،  با خودروسازی ایران وداع خواهند کرد. از آن سو رنو نیز حتی اگر طبق وعده ای که داده، در ایران بماند، قطعا نمی تواند روندی عادی را در تامین قطعات و تولید و نقل و انتقال پول داشته باشد و بنابراین ضمن به محاق رفتن قرارداد جدید این شرکت با ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، در تولید محصولات فعلی (خانواده تندر-۹۰) نیز با مشکلات و موانع بزرگی روبه رو خواهد شد.

منبع