
روایت یک متقاضی خرید «ساندرو» از آنچه در طول یکسال بر او گذشت :
خودرو, میدهیم هر وقت خدا بخواهد,!
1397/08/24
ثریا جاوید| وضعیت بازار خودرو, اسفناک است و طبق معمول کسی زحمت پاسخگویی هم به خودش نمیدهد. این یادداشت تجربه کسی است که امروز دقیقا یکسال است گرفتار سیستم فروش یکی از غولهای خودرو,سازی کشور شده و از سرنوشت خودرو,یی که یکسال است برای گرفتنش برنامهریزی کرده، بیخبر است. دقیقا سال قبل در چنین روزی بود که تصمیم گرفتم ته جیبم را تکانی بدهم، پراید مربوطه را که عمر پربارش در آستانه اتمام بود، بفروشم و بروم سراغ خرید مرکبی نو. با پرسوجو از دوست و آشنا و کمی تحقیق در بازار به این نتیجه رسیدم که در محدوده بودجه زیر متوسط من، «ساندرو» گزینه بسیار معقول و مناسبی است. هم فرانسوی است و هنوز توسط خودرو,سازان داخلی دستخوش تغییرات مضحک و افت کیفیت نشده، هم جمعوجور و مناسب رفتوآمدهای شهری است و هم اینکه سروظاهر آبرومندی هم دارد. به سایت سایپا رفتم و دیدم شرایط خرید به این صورت است که ابتدا باید ٢٥میلیون تومان بهعنوان قسط نخست به حساب سایپا واریز کرد و حدود ٨ ماه بعد (تیرماه ٩٧) و هنگام تحویل خودرو,، باید مبلغ دیگری در همان حدود را سلفید و خودرو را تحویل گرفت. واقعیت قضیه این است که من مهرماه برای ثبتنام ساندرو نیت کردم، اما هر بار که سایت باز میشد، چند ساعت بعد پیشفروش تمام شده بود. باری، در میانههای آبان موفق شدم پس از واریز مبلغ مورد نظر، بروم آخرهای صف طولانی خرید خودروی مورد علاقهام. از آنجا که تجربه ٣٤سال زندگی در این کشور باعث شکلگیری شناخت نسبتا جامعی از وضع مدیریتی نهادهای دولتی و نیمهدولتی شده، تحویل خودرو در تیرماه و رأس زمان مقررشده را سرابی بیش نمیدانستم، بنابراین فرآیند فروش پراید قدیمیام برای جور کردن بخشی از مبلغ قسط دوم را موکول کردم به اوایل مرداد. مرداد رسید و خودرویم را به امید تحویل گرفتن مرکب جدید فروختم، اما خبری از دوستان سایپایی نشد.
متن کامل در ادامه مطلب....
تندر 90...
ما را در سایت تندر 90 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 161 تاريخ: سه شنبه 13 آذر 1397 ساعت: 11:10